onsdag 10 november 2010

Hejs svejs i lingonskogen!

Efter många om och men och en hel del förfrågningar tar jag upp bloggandet igen. Den här gången försöker jag lite mer på allvar än då jag nångång för länge sedan bloggade för en gymnasiekurs.

Jag har alltså en massa på gång som jag blivit ombedd att dela med mig av. Statusuppdateringarna på Facebook har täckt en del, men tydligen har informationen där inte varit tillräckligt uttömmande. Jag antar det är därför jag blivit ombedd att än en gång ta mig tid att då och då sätta mig ner vid datorn och skriva någonting annat än rapporter och uppsatser.

För tillfället har jag ingen aning om vad den här bloggen ska handla om, men eftersom jag är en person som tar fasta på alla små detaljer som lyser upp vardagen, är det nog helst det jag skulle vilja dela med mig av. Alltför ofta är människor på dåligt humör, stressade, upprörda, arga, nervösa osv., och då behöver man faktiskt kunna se den ljusa sidan av saker och ting också. Genast lättar det sinnet.

Vad har lyst upp min dag idag då, då det har varit slaskigt väder, fötterna har blivit våta och jag borde läsa en veckas litteratur på en dag? Jo, följande:
- ett telefonsamtal från en person som står mig nära
- vetskapen om att jag kommer att hinna med allt väsentligt innan jag åker iväg
- vetskapen om att jag får åka utomlands och dansa då allt är undan
- mitt bokpaket anlände till posten
- de två böcker jag har reserverat i Lovisa finns att hämta nästa gång jag åker hem
- jag är färdigt incheckad till flyget imorgon

Imorgon reser jag alltså till Hamburg för några dagar framåt i dansens tecken, vilket jag ser mycket fram emot. Under den tiden kommer jag inte att skriva blogginlägg; däremot kommer ett längre sådant då jag kommer tillbaka.

Nu ska jag ta itu med packandet och laga kvällsmat; varma smörgåsar med ost och skinka och örtte. Så kanske det ännu blir lite Kulturanalyser då jag är klar.

Sov gott, ankungar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar