fredag 19 november 2010

5-års jubileum! *serpentiner och konfetti*

Idag har namnet Bettina funnits fem år i den finlandssvenska kalendern! *serpentiner och konfetti*
Det firades med farmor på café Vaherkylä med en kopp kaffe och en bit morotskaka. Nu firas det hemma med familjen med lite mera kaffe och OMKO, som i dehär fallet betyder Limpukka och Anton Berg-choklad.

Det är härligt att komma hem med jämna och ojämna mellanrum. Speciellt om man hinner träffa en massa vänner och bekanta man inte sett på länge. Om man dessutom får vara med om en Gamlas Dans-övning är det ett stort plus.

På tal om Gamlas Dans får jag återigen äran att lära ut Salty Dog Rag! Jag fick också äran att säga min åsikt i valet av de fyra ledande paren i polonäsen och dansouvertyren. Som grädde på moset (angående salongsdanser) så får jag den stora äran att instruera ett antal danser för Otakt i början av december. Snart dansar jag ju dem i sömnen! ...det har jag inget emot.

För övrigt har jag hunnit investera ett par superbt dyra vinterstövlar, som tack och lov såldes med 50% rabatt. Å andra sidan går jag ju omkring i ett par vinterkängor från 1980-talet, så det skadar kanske inte med lite nytt ibland. Senast jag köpte vinterstövlar kostade de mig 15€ och höll närmare sju år. Nu har båda dragkedjorna sagt upp kontraktet.

Namnsdag, Gamlas Dans, Vaherkylä, glada systrar och föräldrar, Mehter, nya skor, långklänningen får en liten makeover, kära vänner och bekanta... jag tror bestämt att jag är i Lovisa; och jag tror bestämt att jag är hemma!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar